Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın konuşmasından satır başları:

Kurban için tüm kurumlarımız hazırlıklarını hazırlamıştır. Tedbirler alındı. Bayram için yolculuğa çıkacak tüm vatandaşlarımıza dikkatli olmalarını hatırlatmak istiyorum.

Milletimizin salgın döneminde istihdam kaybını önlemek ve sosyal destek ihtiyacını karşılamak için çeşitli kalemlerde 26,5 milyar TL karşılıksız nakit ödeme yaptık. İnşallah bundan sonra da 83 milyon vatandaşımızın yanında yer almayı sürdüreceğiz.

Kurban kesim yerlerinde yoğunluk olmaması için 2. ve 3.günü değerlendirelim, kuralları harfiyen uygulayalım.

Corona virüsün salgının devam ettiği şu günlerde gerek kurban keserken gerek bayramlaşırken TMM diye ifade ettiğimiz kurallardan ödün vermeyeceğiz.

Ortaya çıkan tablo Türkiye’nin bölgemizde ve dünyada yaşanan olağanüstü gelişmelere rağmen tarihi bir atılım içinde olduğunu gösteriyor. Tüm zorlukların üstesinden geliyor ve hedeflerimize doğru adım adım ilerliyoruz.

Dayatmayla karşımıza çıkanlara cevabımızı uluslararası hukuktan kaynaklanan meşru gücümüzle vermekten asla çekinmiyoruz, çekinmeyeceğiz.

En büyük gücümüz birliğimiz, beraberliğimiz, kardeşliğimizdir.

Hem sahada hem masada yeni dönemin gereklerine göre mücadelemizi veriyoruz.

AYASOFYA

Ayasofya’nın yeniden ibadete açılması ülkemizin egemenlik haklarını kullanma konusundaki son örneklerinden biridir. Müze tartışmalarının anlamı kalmadı.

Ayasofya’nın sıradan bir müze yerine yapılış amacına uygun ibadethane olarak kullanılmasının her inançtan insanı mutlu ettiğine inanıyoruz.

Fatih’in 1453 yılında camiye çevirdiği Ayasofya medeniyetimizin zirve sembollerinden biri olan milletimize tüm Müslümanlara hizmet vermeyi sürdürecektir. Müslümanlar dışında Hristiyan alemi de gelip ziyaretlerini yapabilecektir.

Asırlık hayalleri birer birer gerçeğe dönüştürmeye devam ediyoruz.

Bu vatanı ne düşman saldırıları, ne siyasi ve ekonomik krizler ne de kokuşmuş zihniyetlerini topluma dayatanlar çökertebilir.

Gençler camilerimizi ihmal etmeyin, gençler camilerimizde ne kadar secdeye kapanırsanız biliniz ki camilerimizle birlikte o kadar güçlü olacaksınız.

Ayasofya’nın secdelerle yeniden buluşması ile bir milletin adeta yeniden doğuşuna şahitlik ediyoruz. Bir zamanlar topluca sabah namazları derdik. Cumhurbaşkanınız olarak gençlik sizden bunu yine bekliyoruz.

Renove etme, restore etme tüm bu çalışmalarla birlikte Ayasofyamızı tüm insanlığa başta Müslüman alemi olmak üzere, Hristiyan alemine yeni haliyle inşallah takdim etmenin de heyecanı içindeyiz.

Ayasofya’da içeride ve dışarıda yapacağımız pek çok çalışma var.

Şu andan itibaren 24 saat açık olacak dedik, 500 kişilik bir güvenlik ekibi görev yapacak. Bunun için de İçişleri Bakanıma ayrıca teşekkür ediyorum.

Ülkemizde bir kesim yapılan yollara, köprülere, hastanelere, fabrikalara, savunma sanayi projelerine ne tepki veriyorsa Ayasofya da aynısını göstermiştir. Amaç özgüven sahibi büyük ve güçlü Türkiye’nin inşaasının önüne geçmektir.

Demokrasi güçlü muhalefetten güç kazanır, muhalefet demek yapılan her işe karşı çıkmak değildir.